Κουρουμπλής: Νέα πνοή στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος

Με αφορμή εκδήλωση που πραγματοποίησε η διοίκηση του ΟΛΠ, σχετικά την επαναλειτουργία της πλωτής δεξαμενής «Πειραιάς Ι», η πλήρη επισκευή της οποίας ολοκληρώθηκε στις 22 Ιουνίου, ο υπουργός αναφέρθηκε στις διαρκείς προσπάθειες που καταβάλλει η ελληνική κυβέρνηση για την επανεκκίνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας, ώστε η Ελλάδα να μπορέσει να συγκεντρώσει όλες τις προϋποθέσεις για να αναδειχθεί σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο. Στις προοπτικές του Πειραιά για να γίνει ένα μεγάλο παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας, ο οποίος συμμετείχε επίσης στην εκδήλωση.

Κατά την ομιλία του ο υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα «εγκληματικά λάθη» που έγιναν στον παρελθόν. «Έπειτα από δέκα και πλέον χρόνια εγκληματικών λαθών, που ουσιαστικά αφαίρεσαν από τη χώρα την τεράστια δυνατότητα να διαθέτει σύγχρονη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που να συμβάλλει στην ανάπτυξη της χώρας και μετά τη συμφωνία της Ελληνικής Κυβέρνησης και της Cosco, για την ανάπτυξη του Λιμανιού στον Πειραιά, μια από τις δεσμεύσεις της σύμβασης είναι και η προσπάθεια ανάπτυξης της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. Αυτή η δέσμευση υλοποιείται. Η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία και με τα συναρμόδια υπουργεία, εκπονούμε ένα συνολικό αφήγημα που ξεκινάει από την εκπαίδευση, την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, στο χώρο της ναυτιλίας και φτάνει στην ανάπτυξη του λιμανιού ως ένα μεγάλο ναυτιλιακό κέντρο. Αυτή είναι η φιλοδοξία μας και ο στόχος μας.»

» Στην πρώτη συνάντηση που είχαμε με την Cosco, ζητήσαμε προκριματικά να ξεκινήσουν οι επενδύσεις που αφορούν τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Σήμερα είμαστε εδώ, μάρτυρες της ολοκλήρωσης της πρώτης φάσης της προσπάθειας εκτεταμένων επισκευών στις τέσσερις δεξαμενές, που βάζουν τις βάσεις για τη νέα προσπάθεια στο χώρο αυτό. Η δέσμευση, ώστε το πολύ μέχρι τέλους του χρόνου, να έχουμε μια ακόμα έτοιμη δεξαμενή, την 80.000 τόνων, θα προσθέσει τη δυνατότητα νέων δραστηριοτήτων εργασιακών στο συγκεκριμένο χώρο. Η προσπάθεια θα ολοκληρωθεί με την πολύ μεγάλη δεξαμενή των 350.000 τόνων. Με το ίδιο ενδιαφέρον προσπαθούμε να αποδεσμεύσουμε τη μεγάλη μάνα των ναυπηγείων της Ελλάδας, που ήταν ο Σκαραμαγκάς. Προσπαθούμε με κάθε τρόπο να απελευθερώσουμε από διάφορες δουλείες αυτό το κύτταρο, που μπορεί να δημιουργήσει νέα ώθηση στον τομέα της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης».

Η ίδια προσπάθεια, πρόσθεσε, «έχει εκδηλωθεί και σε ό,τι αφορά τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου, αλλά δεν σταματάμε εκεί. Προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε μικρά ναυπηγεία σε ολόκληρη τη χώρα για την κατασκευή παραδοσιακών σκαφών, γιατί η χώρα πρέπει να έχει δημιουργικό παρόν σε όλους αυτούς τους τομείς, που έχουν να κάνουν με την επισκευή μικρών, μεσαίων και μεγάλων πλοίων».

Αναφερόμενος στις εργασιακές σχέσεις, ο κ. Κουρουμπλής είπε ότι πρέπει να κρατηθούν σε ένα επίπεδο αμοιβαίων σεβασμών.

«Θέλω να τονίσω ότι οι εργασιακές σχέσεις πρέπει να κρατηθούν σε επίπεδο αμοιβαίων σεβασμών των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των εργαζομένων, με στόχο την παραγωγική συνεργασία. Η Ναυπηγοεπισκευή είναι ένας τομέας που μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη μέσα από την εργασιακή ειρήνη. Θέλω να διαβεβαιώσω ότι το Υπουργείο είναι ανοιχτό στα πλαίσια μιας αμοιβαίας συνεννόησης και συνεργασίας του ελληνικού δημοσίου με την Cosco. Είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλλουμε στην απελευθέρωση προβλημάτων που προκύπτουν στην προσπάθεια ανάπτυξης των επενδύσεων της Cosco στο λιμάνι, αλλά και αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου. Σ’ ένα τέτοιο πνεύμα είμαι βέβαιος ότι τα αποτελέσματα θα είναι πάντα θετικά, όταν και από τις δύο πλευρές υπάρχει αμοιβαία συνεννόηση και αμοιβαία κατανόηση. Με αυτές τις σκέψεις θέλω να ευχαριστήσω για την πρόσκληση και θέλω να διαβεβαιώσω ότι η σχέση θα είναι σταθερή και παραγωγική ανάμεσά μας».

Πιτσιόρλας: Ο δρόμος είναι ακόμη μεγάλος«Σε όλη την ιστορία της Ελλάδας ο πλούτος ήρθε πάντα κατά κύριο λόγο από τη θάλασσα, και αυτό θέλουμε να γίνει και πάλι, καθώς είμαστε μια ναυτική χώρα με μεγάλη παράδοση, έχουμε ανθρώπους της θάλασσας που γνωρίζουν πάρα πολύ καλά τη ναυτιλία, τη ναυπηγοεπισκευή, ένα πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό, και στηριζόμαστε εμείς ως κυβέρνηση πάρα πολύ σε αυτό το δυναμικό», τόνισε από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας.

Αναφερόμενος στη συνεργασία με την Cosco είπε ότι δεν είναι απλά μια οικονομική συνεργασία, καθώς ανοίγεται ένας μεγάλος δρόμος για την προοπτική των δύο χωρών. Χαρακτήρισε την Κίνα μια μεγάλη δύναμη που τρέφει μεγάλο σεβασμό για την Ελλάδα και ότι έχει μία στρατηγική γενικότερη για τον σύγχρονο κόσμο που μας επιτρέπει να υπολογίζουμε σε αυτήν.

Τόνισε ότι ο δρόμος είναι ακόμα πολύ μεγάλος και ότι χρειάζεται όλοι να υπερβούν εαυτούς και συνήθειες, προκειμένου όπως είπε, όλες οι πλευρές, εργαζόμενοι εφοπλιστές και κράτος, να διαμορφώσουν ένα καινούργιο συμβόλαιο.

Ο κ. Πιτσιόρλας αναφέρθηκε στις προοπτικές του Πειραιά για να γίνει ένα μεγάλο παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση αυτή θα εργαστεί πολύ σκληρά προς αυτή την κατεύθυνση. Προειδοποίησε επίσης ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να υποχωρήσει «σε όποια εμπόδια προβληθούν από όποια πλευρά» και είναι αποφασισμένη να φέρει την ανάπτυξη στη χώρα ξεκινώντας από τον Πειραιά.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Captain Fu εξέφρασε την ικανοποίησή του που παραβρίσκονται στη σημερινή εκδήλωση οι πολιτικές ηγεσίες των δύο υπουργείων προκειμένου να εορταστεί η επαναλειτουργία της πλωτής δεξαμενής των 40.000 τόνων, ενώ ανέφερε ότι η ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής είναι μια από τις δεσμεύσεις στη σύμβαση που έχει υπογράψει η Cosco με την ελληνική κυβέρνηση και σημείωσε ότι μέσα σε αυτό το χρονοδιάγραμμα έχει τελειώσει το μεγαλύτερο μέρος των έργων.

Επισήμανε ότι η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο, κατέχοντας μια σημαντική θέση στην παγκόσμια ναυτιλία, τονίζοντας ότι η Cosco γνωρίζει πολύ καλά ότι υπάρχουν αυξημένες ανάγκες στη ναυπηγοεπισκευή.

«Η λειτουργία της πλωτής δεξαμενής των 40.000 τόνων θα είναι μόνο μία αρχή, καθώς έως το τέλος του έτους θα έλθει άλλη μία των 80.000 τόνων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, συμπληρώνοντας ότι ο τομέας της ναυπηγοεπισκευής αναμένεται να απασχολήσει κόσμο, κάτι που θα φέρει οικονομική ανάπτυξη, ευημερία και καλύτερη ζωή για κάθε οικογένεια.

Αναφέρθηκε επίσης σε προβλήματα που υπήρξαν κατά καιρούς στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη τονίζοντας χαρακτηριστικά «χρειάζεται ειρηνική εργασιακή σχέση».

Ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης ευχαρίστησε τον Captain Fu για τη συνεργασία που είχαν έως τώρα, αλλά και τον πρώην πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ και νυν υφυπουργό Ανάπτυξης Στέργιο Πιτσιόρλα για τη σκληρή διαπραγμάτευση που έκαναν όλο αυτό το διάστημα. Είπε ότι η θέση της πόλης για ένα δημόσιο το λιμάνι είναι γνωστή, ωστόσο προσέθεσε ότι υπήρξε μια εξέλιξη σε μια κατεύθυνση που μπορεί να προσφέρει αρκετά πράγματα.

«Θεωρούμε ότι το σημερινό είναι το πρώτο βήμα υλοποίησης μιας σύμβασης παραχώρησης που έχει να δώσει πολλά θετικά πράγματα και στη μεριά των επενδυτών, στο ελληνικό Δημόσιο, και βέβαια σε ένα Δήμο που τα 7,5 χιλιόμετρα ακτογραμμής φιλοξενεί τις περισσότερες ίσως δράσεις. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η σημερινή μέρα είναι η απαρχή για την ολοκλήρωση μιας σειράς θεμάτων που περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης, και είναι αναγκαία αν θέλουμε πραγματικά να προχωρήσουμε γρήγορα σε αυτό που λέγεται παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, που θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των θέσεων εργασίας», τόνισε ο δήμαρχος Περάματος

Δυο νέες δεξαμενές φέρνει η Cosco

Στην πλωτή δεξαμενή Περάματος «Πειραιάς Ι» η επισκευή της οποίας ολοκληρώθηκε στις 22 Ιουνίου εισήλθε λίγο πριν τις 11 το πρωί για δεξαμενισμό το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Διονύσιος Σολωμός» της εταιρείας ZANTE FERRIES. Η China Cosco Shipping Corporation Limited, φέρεται αποφασισμένη να αλλάξει τα δεδομένα στις ναυπηγικές εργασίες στο Πέραμα, καθώς το αμέσως προσεχές διάστημα, το Νοέμβριο του 2017, θα εγκατασταθεί στη ΝΕΖ νέα πλωτή δεξαμενή για πλοία με μεταφορική ικανότητα 80.000 τόνων, μήκους 240μ, εσωτερικό πάτος 35μ, ανυψωτικής ικανότητας 22.000 τόνων και πλήρη εξοπλισμό γερανών. Η κινεζική Cosco, ωστόσο, έχει προβλέψει ότι ανάλογα με τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν στο λιμάνι του Πειραιά, θα καταφθάσει το 2018 άλλη μία πλωτή δεξαμενή τύπου post panamax, 300.000 τόνων.

Σύμφωνα με στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς, αυτό σημαίνει ότι πλέον το σύνολο των πλοίων της ακτοπλοϊας δεν θα χρειάζονται να κάνουν εργασίες επισκευής ή ετήσιας συντήρησης σε άλλα ναυπηγεία της Μεσογείου, ενώ η συγκεκριμένη κίνηση των Κινέζων αναμένεται να αλλάξει και τα δεδομένα στην αγορά εργασίας, καθώς οι αυξημένες ανάγκες θα δημιουργήσουν και νέες θέσεις απασχόλησης.

Οι δύο υπάρχουσες παλαιές πλωτές δεξαμενές που υπάρχουν ήδη στη ΝΕΖ και οι οποίες πρόσφατα ανακατασκευάστηκαν θα μεταφερθούν στην προβλήτα δύο στο Πέραμα και στις θέσεις τους θα τοποθετηθούν οι δύο νέες.

Πιτσιόρλας για ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Σύμφωνα με πληροφορίες το επόμενο διάστημα συναρμόδια υπουργεία δεν αποκλείεται να προχωρήσουν στη λήψη αποφάσεων μέσω νομοθετικής ρύθμισης που θα διευκολύνει νέους επενδυτές, προκειμένου να υπάρξει απεγκλωβισμός της διαδικασίας για τα Ναυπηγεία Νεωρίου και Ελευσίνας. Αναφορικά με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν μετά την τελική απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου.

Μιλώντας το πρωί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά ο υφυπουργός Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας τόνισε: «Θα σεβαστούμε την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, θα περιμένουμε την έκδοση την απόφασης επί της κύριας υποθέσεως και βεβαίως η Ελλάδα θα κινήσει κάθε διαδικασία για την ανάκτηση των παράνομων κρατικών ενισχύσεων».

Метки: , , , , ,

Short URL: http://www.marinews.com.gr/?p=5712

Posted by on Ιούλ 2 2017. Filed under ΛΙΜΑΝΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Comments are closed